Om os

Autoriseret Volvo, Renault og Dacia forhandler
Dahl Pedersen A/S er autoriseret Volvo, Renault og Dacia forhandler med forretninger i Skive, Viborg og Holstebro.

Vores historie

Familien Dahl Pedersen har drevet bilforretning i Skive gennem tre generationer siden 1928.

Firmaet blev grundlagt i 1928 af Kristian Dahl Pedersen, dengang som et autoværksted i Sallings Gård ved Torvegade. I 1934 fik Kristian Dahl Pedersen Citroën forhandlingen i Skive. Kristian Dahl Pedersen døde i 1946, hvorefter hans søn, Svend Dahl Pedersen overtog ledelsen.

I 1953 fik Svend Dahl Pedersen underforhandlingen af Volvo, og i 1956 opgav han Citroen forhandlingen og blev i stedet autoriseret Volvo forhandler. Samtidig fik han forhandling og service af Volvo Lastvogne i Skive distriktet, som også omfattede Mors, Thy, Fjerritslev og Løgstør.

I 1963 flyttede virksomheden ind i nye lokaler på Viborgvej 2 i Skive. Senere blev der bygget et nyt lastvognscenter på Sverrigsvej.

 1982 gik Renault importøren i Danmark konkurs. Der var efterhånden kommet mange bilmærker på det danske marked, og markedsandelen på de relativt dyre Volvoer var faldende. Volvo Danmark overtog importen af Renault og forsøgte derigennem også at hjælpe de danske Volvo forhandlere til en større volumen. Således fik de danske Volvo forhandlere og Dahl Pedersen Renault forhandlingen i 1982.

Dahl Pedersen - Mosaik

Efter afsluttet revisoruddannelse og HA eksamen valgte Jørgen Dahl Pedersen i 1986 at tiltræde virksomheden, hvor han har været direktør siden 1987. Han er nu tredje generation i virksomheden.

I 1989 overtog Dahl Pedersen A/S Volvo og Renault forhandlingen i Nykøbing Mors. Købet omfattede også lastvognsafdelingen. Strukturændringerne i retning af større forhandlere og adskillelse af lastvogne og personvogne var allerede i gang. Lastvognsafdelingen blev solgt fra i 1990, så man nu kunne koncentrere sig 100% om personbiler.

I 1996 overtog Dahl Pedersen A/S Volvo og Renault forhandlingen i Viborg af Stensbjerg Automobiler, og året efter blev forhandlingen i Nykøbing overdraget til Halkjærs Auto. Den 1. april 2001 købte Dahl Pedersen A/S Volvo og Renault forhandlingen i Holstebro fra Laustsen Biler A/S. Dermed samledes Volvo og Renault forhandlingen i hele region nord-vest - Skive, Viborg og Holstebro - i én enhed.

Rammerne i Viborg var med tiden blevet for trange, og i 2010 startede man på at bygge et nyt bilhus på Lundvej 1 i Viborg. Det stod færdigt i august 2011 til stor glæde for både medarbejdere og kunder

I 2013 fik Dahl Pedersen forhandlingen af Danmarks nye bilmærke - Dacia. -Og senest i 2015 er afdelingen i Viborg blevet certificeret Renault Pro+ Expert, som er et dedikeret erhvervskoncept rettet mod varevogne.

Trivsel og personalepolitik:
Vi lægger stor vægt på, at vore medarbejdere trives på arbejdspladsen. For at sikre dette, tilbyder vi en række personalegoder, f.eks.

  • Pension i.h.t. metals overenskomst til alle medarbejdere
  • Fast månedligt tilskud til personaleforeningen
  • Herudover tilskud til julefrokost arrangeret af personaleforening.
  • Julegaver til alle, og gaver ved medarbejderes mærkedage
  • Vi stiller telt op og betaler tilmelding samt mad og drikke til fælles aktiviteter som f.eks. Skive Løbet, DHL stafet o.lign.
  • Firmature /-arrangementer med forskellige temaer og mål, både fagligt og socialt, for virksomhedens ansatte

Miljø:
Hensyn til miljøet er også en kerneværdi for Dahl Pedersen. Vi er derfor certificeret i henhold til Iso 14001 standarden.

Vi forpligter os til

  • at overholde gældende miljøregler
  • at forebygge forurening af det omgivende miljø
  • at medvirke til en effektiv udnyttelse af ressourcerne
  • at skabe løbende forbedringer af vores miljøpåvirkning
  • at integrere og behandle arbejdsmiljø på lige fod med den øvrige miljøpolitik

Således er det vores mål at opnå konkurrencemæssige fordele samtidig med, at vi bidrager til en bæredygtig udvikling.

CSR og sponsorater
Dahl Pedersen A/S fører en aktiv CSR og sponsorstrategi, som primært kommer til udtryk i form af en række sponsorater i lokalsamfundet inden for kultur og i særdeleshed sportens verden. Vi ønsker dermed at bidrage til at lokalsamfundet har et rigt udbud af kultur og sportsaktiviteter, til gavn for borgerne og samfundsudviklingen

Vores mission, vision og værdier
Vores idegrundlag eller mission, som vi kalder det er som følger:

Mission
Dahl Pedersen hjælper privat- og erhvervskunder til de bedste individuelle mobilitetsløsninger

Det betyder følgende:

  • Hjælper kunderne: vi gør det lettere for kunden at træffe det rigtige valg
  • Individuelle: vi tager udgangspunkt i kundens behov
  • Mobilitetsløsning: vi tænker i hele løsninger ikke kun i kortsigtet salg eller reparation


Vision: Vi vil have Danmarks mest tilfredse kunder

Dette vil vi opnå ved at:

  • Tilbyde kunderne nem og tryg mobilitet
  • Have kunden i fokus
  • Være tilgængelige: Vi skal være, der hvor kunderne ønsker vi skal være, når kunderne ønsker vi skal være der


Værdierne er vore daglige leveregler. Værdierne skal understøtte og gennemsyre alt det, vi gør. De skal virke som en styringsramme, der hjælper medarbejderne til i det daglige at behandle kunder og kolleger med respekt, tænke selvstændigt og træffe de rigtige beslutninger.

 

Vore værdier:

Ærlighed: Vi vil fremstå som en hæderlig og ærlig virksomhed og dermed gøre os fortjent til kundernes og medarbejdernes tillid. Vi vil kunne se vore kunder, kolleger, leverandører og myndigheder i øjnene. Vi vil være stolte af at arbejde hos Dahl Pedersen

Trivsel: Dahl Pedersen skal være et godt sted at arbejde, hvor medarbejderne er motiverede og trygge. Vi skal være mod hinanden, som vi ønsker, andre skal være mod os. 

Fremdrift: Vi skal være visionære og have fingeren på pulsen. Vi vil være en virksomhed i vækst og udnytte de muligheder, som byder sig. Vi skal have mod til forandring og udvise initiativ. 

Kvalitet: Vi stræber efter kvalitet og efter at gøre det rigtigt første gang. Begår vi fejl, indrømmer vi dem og forsøger at lære af dem.

Kundetilfredshed - det overordnede mål
Tilfredse kunder er det overordnede mål for virksomheden og vore medarbejdere. Tilfredse kunder er nemlig forudsætningen for at kunderne kommer igen og taler positivt om os, hvilket er grundlaget for hele firmaets eksistens nu og i fremtiden.

Målt på kundetilfredshed, har vi gennem årene altid ligget blandt de bedste Volvo og Renault forhandlere i Danmark. Senest er vi blevet kåret som Årets Renault værksted i 2011 og 2013, og Årets Renault forhandler i 2012, 2014 og 2016. Der er i alt 58 Renault forretninger i Danmark pr. 1/1 2016, hvoraf Dahl Pedersen har 3.